Produktionstekniker

För några veckor sedan började jag fundera på produktionstekniker, det är något jag skulle kunna tänka mig att jobba som, och trivas. Jag började fundera i banorna för menatronikingenjör igen, att man kanske ska ta steget in i studentlivet igen och plugga.
Nu, bara för att jag är intresserad så kommer det upp tretusen lediga jobb i varje stad jag kollar som produktionstekniker, en riktig jäkla bitchslap.

Så plugga igen? Eller inte? Med tanke på att jag behöver Matte D, Fysik B, Kemi B så är det ytterligare ett halvår innan universitetet. Alltså minst dryga 3,5 år innan jag skulle vara färdig. Skulle jag dessutom ta civilingenjör istället för högskoleingenjör så är jag uppe på 5,5 år! Då kommer jag att vara jättegammal. Halva mitt liv kommer att försvinna.
Nog för att det troligtvis kommer vara superkul, men jag har ett sug efter att få jobba så det skriker om det. Orkar jag vänta så länge?

Produktion, mekatronik, maskin, eller liknade, om någon vänlig själ kan fixa mig en examen och ett jobb inom det på en ögonblink skulle jag vara oerhört tacksam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0