Bil

I min sömnlöshet blev jag sådär lagom sugen på att åka bil, åka på utflykt, upptäcktsfärd.
Men jag vet inte vart?
Det finns nästan inget mer fantastiskt än att köra iväg i mörka natten med musik på högsta volym. Dock känns det lagom onödigt att bara bege sig ut utan något speciellt mål nu. Jag måste dessutom vara hemma till 11:00 för att fixa tvätten.
Men nån dag/natt får det bli en tur, nånstans. Jag måste passa på innan jag blir av med min gamla trotjänare. Älskade lilla bilen och jag ska skiljas om en vecka, så nu får det bli en massa farvälturer i min bästa vän. Några tusen mil hat vi rullat tillsammans, några få månader har vi varit ihop, långa turer har vi gjort tillsammans, många stunder har vi varit ihop.

Det är tragiskt. Just nu känns det mer jobbigt att skiljas från Volvon än vad det gör att skiljas från R.
Men Volvon har aldrig gjort mig besviken, Volvon har alltid ställt upp för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0