0,5 ton

Hemma igen efter att kört och burit runt på 500 kg grus.
Det blev bra många spadtag så mina händer är alldeles röda nu. Inte så bra när jag hade planerat pilkastning ikväll. Men det ska nog gå det också.

Smart som jag var försökte jag lyfta och rulla kärran för hand utan stödhjul, med 500 kg grus på, samt handbromsen idragen. Tog mig några meter, sen när det började slutta uppför vart det på tok för tungt att både hålla upp vikten och trycka på kärran.
Mamma försökte hjälpa till, och inte kunde vi rubba den, så det var bara att börja ösa lite längre bort från rabatten.
Lyckades tappa kärran när jag försökte lyfta upp den på högerfoten också, jag hann dra emot tillräckligt för att inte krossa tårna på mig själv. Slutar väl med en blånagel, men det är smällar man får ta.

Nu ska jag hoppa in i duschen, diska, och sen dra tillbaka till mor för att käka torskryggfile!

Hejpåer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0