Nollor

Jag trodde idag var dagen då allt tjafs med a-kassan kanske äntligen skulle lösa sig. Efter fyra månader då dom har vägrat låta mig ansöka för att jag inte har ett jäkla P60 (kan jag endast få av min arbetsgivare om jag va anställd där i april, och det var jag inte). Idag blev jag tillsagd att skrivna in kontrakt, ett skrivet brev från arbetsgivaren (som jag fick förra veckan), lönebesked, alla andra formulär som jag ska fylla i för att jag har jobbat utomlands.
Börjar fylla i formulären, och dom kräver uppgifter från mitt jäkla P60. Och dom här engelska formulärena krävs för att a-kassan ska kunna behandla min ansökan och skicka vidare till England tydligen (fråga mig inte varför) fullt ifyllda.
Hur tusan ska jag kunna skriva in skatteuppgifter från mitt P60 när ett P60 är omöjligt att utfärda på mig från denna arbetsgivare?

Smarta jäkla nollor som jobbar på a-kassan. Jag har förklarat för som vad ett P60 är (deras egna EU-handläggare har själva ingen aning) och när och varför man får det, och fortfarande så kräver dom mig på samma sak.


Jag sitter och går igenom över tusen papper om dagen för att försöka skriva i alla formulär och få tag på allt dom behöver.
Jag har ont i huvudet, jag fryser, jag har ont i halsen och min kroppstemp börjar stiga, kan det sluta krångla nu så jag kan skicka in den jävla boken till a-kassan någon gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0