Nej

När ska jag lära mig att säga nej? Att sluta ställa upp jämt och ständigt? Att sluta ställa upp på allt som är så mentalt utmattande?
Jag känner mig som 100 nu. Jag är helt färdig. Resan hem från Örebro va en jäkla pärs också. Först stanna för att ladda mobilen (bilen gick väldigt ojämnt, så om det skulle hända nått så ville jag kunna ringa), sedan kylarvätskan och en bil son nästan kokar i mörka skogen, sen plocka upp folk. Jag va så jäkla trött på vägen hem att jag för första gången i mitt liv faktiskt trodde att jag skulle kunna somna. Det va första gången i mitt liv jag inte njöt av att köra..
Och vad gör jag? Jo inte åker jag hem, utan jag umgås med folk och drar till puben med dom. Nykter. Körandes. Utmattad. Jag väntade i över en timme på att kunna åka. Varför? Nästa gång ska jag tvinga mig själv att dra när jag känner för det. Inte när alla andra ska hem och behöver skjuts.

Jag har visserligen haft sjukt kul också, och fått mig många härliga skratt ikväll. Alla dessa tokigheter är helt underbara och har verkligen förgyllt min dag!
Däremot är jag i ett stort behov av en dusch nu, för jag har inte en aning om hur många fyllepussar jag fått i ansikte/hår/huvud idag. Alla pussas idag.. Och så många fingrar som har varit och kladdat i mitt hår. Jag luktar som ett helt jäkla a-lag nu utan att ha druckit en droppe själv.

Att folket sen sitter i bilen och tjafsar vem av dom som älskar mig mest var ju också ganska trevligt. "Nej, jag älskar Hannah mest". Tur att det va älska och inte hata. Trots all skit jag får utstå i väntan på dessa fulla människor så känner man sig faktiskt lite bättre när dom väl är gulliga.

Nu ska jag ta mig en dusch, och tvätta bort alla feta fingerkladd från håret (jag verkligen avskyr otvättat hår, och det är tusen gånger äckligare när 3 miljoner pers har varit och pillat i det). Efter det ska jag lägga mig på soffan, kolla ett avsnitt av Twin Peaks, och försöka få tag på den där John Blund!


Tack alla mina underbara vänner, även om ni är dryga ibland, för att ni förgyller mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0