Lagförslag

John Blund har varit utebliven inatt också, somnade strax innan debatten för att vakna i slutpläderingen, och lyckades inte somna igen efter det, så jag ägnade mig åt min favorit sömnlöshetssyssla, politik.
Politik är både svårt och intressant (enligt mig). Jag mår dåligt över att här i Sverige verkligen inte ha en riktig åsikt, jag tycker att alla partier och alla inriktningar här är fel på något vis och saknar just nu politisk åsikt här. Det är tragiskt. Men innan valet har jag förhoppningsvis hittat nått vettigt i den svenska politiken. Jag tänker inte ens försöka mig på att utveckla frågor som jag tycker är intressanta för det är både för komplicerad och stötande bland vissa människor.

I alla fall, över till det jag fastnade för tidigare idag. Nu har ju jag faktiskt en åsikt vad det gäller presidentvalet i USA, Obama, utan tvekan.
I vintras tyckte jag faktiskt ganska bra om Romney och ansåg att han var den starkaste republikanen, men nu, ju mer jag läser och hör, desto mer förvirrad blir jag över folk som väljer honom.
Nu är det inte så att jag tänker hänga ut Romney, då detta inte är hans idé, utan människor, uppenbarligen sjuka i huvudet, som stödjer Romney.
Trillade över en sida, för olika delstater i USA där olika Romney-anhängare hade idiotiska idéer för sig. Det som fick mig att reagera är när 19 personer, röstar för ett lagförslag som tvingar läkare att ljuga för abortpatienter och säga att det orsakar bröstcancer. Hur sjukt är det inte när man försöker införa ett lagförslag för detta? Hur fel är man skapt då? Vilken hjärntvättad barndom måste man ha haft för att ens överväga detta?

Jag har alltid varit emot abort själv, jag vet inte om jag själv skulle klara av att genomföra en, men möjligheten borde finnas, inom rimliga gränser (att använda sig av abort flera gånger för att man är för lat/dum för att använda skydd är inte okej), men när inga andra möjligheter finns, våldtäkt, m.m.


Men lagförslag? Seriöst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0