Inkomst

Ibland vet jag inte hur jag gör, men på nått sätt löser jag alltid alla problem som uppstår. På nått sätt.
Jag har fortfarande en hel del att klara upp efter en väldigt utdragen situation, men nu ser jag tusen möjligheter för första gången på länge. Livet är allt bra bra!
Idag har jag dessutom tjänat ihop till 9 veckors snusande, utan att göra någonting typ. Jag har flyt idag! Synd att jag inte va i Örebro idag, för det hade nog inte kunnat gå annat än kalasbra!
Att bli erbjuden 500 spänn för att köra in folk till stan tyckte jag va på tok för mycket. Jag har inte samvete att ta så mycket, även om det inte drabbar någon fattig. Max 200 sa jag, det kändes mer normalt, fortfarande dyrt. Tur att jag bara körde och inte betalade. Men biljäveln (min lilla älskling) gick segt, jättetrögt. Han gillar inte att ha någon annan i bilen än mig, så är det bara. 6 pers tyckte han va på tok för mycket, så jag var tvungen att lova honom att vara ute och köra honom extra mycket, bara vi två, då blev han jätteglad igen och piggare än någonsin.
Tur att min far har beslutsångest och inte har bestämt sig än vad han ska göra i fordonsväg så jag och lille bilen kan dejta ett par gånger till. Jag har mardrömmar om när vi ska skiljas, när min lilla älskling ska lämnas tillbaka. Så många timmar vi har spenderat tillsammans dom senaste månaderna är nästan mer än vad en gravid kvinna spenderar med sitt barn i magen. Lille bilen älskar mig, det visar han varje gång vi är ensamma. Han sjunger högt för mig, han kör räser med mig, han värmer mig (speciellt mina isbitar till fötter), han sjunger så högt för mig att sätet vibrerar och masserar min rygg, han låter mig dra hur mycket jag vill i spaken, han tänder alltid på mig, han älskar mig, och jag älskar honom. Vi är bästa vänner!
Det är tragiskt, men jag har verkligen mer ångest över att skiljas från min lille vän än vad jag hade över att skiljas från R.. Det pirrar i magen varje gång jag ser min lilla bil, för jag vet hur roligt vi kommer ha tillsammans. Jag kanske borde sälja lägenheten och skaffa mig husbil istället? För jag skulle aldrig ha några som helst problem med att bo i en "bil".

Nu ska jag sova, det blev knappt nån pil, det blev istället bil, och jag har tusen (läs 9) samtal att ringa imorgon under massa tidiga och krångliga telefontider, så typ godnatt eller nått.


Puss på er alla fartdårar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0