Fotboll

Ja, jag va en av dom som faktiskt tänkte stänga av TVn. Först tänkte jag köra dubbelt och ha darten igång samtidigt, men det funkade ju inte så då fortsatte jag att kolla på fotbollen, och det var ju bra tur. Vilken match! Fyfan, ligga under med fyra mål mot Tyskland och spela lika. Helt otroligt! Vilken bedrift!
Jag är grymt imponerad av styrkan svenskarna hade under sista delen av matchen. Vilken disciplin, vilken motivation, vilken vilja. Idag är en sådan där dag man kan vara stolt över svensk i fotbollsvärlden. Dom dagarna får man inte allt för ofta.

Däremot, hoppas jag verkligen att svenska supporters förstår att det här inte kommer hända igen på länge, för alla förväntningar svenska supporters har på landslaget är löjligt. Jag avskyr alla dom där som inför varje match hoppas på en skräll från Sverige och sen snackar skit om vilket dåligt lag vi har. Gläds åt när Sverige spelar bra och sörj när det går sämre, kasta inte en jäkla skit på alla.
Jag är stolt svensk idag, men tar avstånd från all supporterskara.

Grymt jobbat!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0