Zlatan

Efter att ha läst "Jag är Zlatan" så har jag faktiskt helt ändrat uppfattning om Zlatan. Inte nödvändigtvis så att jag tycker speciellt bra om Zlatan som fotbollsspelare, innan var jag trots allt en anti-Zlatan.
Men nu börjar jag förstå personen Zlatan bakom alla framgångar. Jag har fått en hum om hans personlighet. Och jag kan helt ärligt säga att jag faktiskt för första gången i mitt liv år imponerad av fotbollsspelaren. Jag har även börjat förstå rekordsummorna som kretsat runt honom.
Hädanefter kommer jag att se på Zlatan med ett mycket mer öppet sinne än tidigare.
Utöver hur min uppfattning om Zlatan har ändrats så är boken grymt bra skriven (för mig åtminstone) för jag kunde inte slita mig ifrån den. Ju närmre slutet jag kom ju mer ångest kände jag, ni vet såndär ångest man känner när man läser en bra bok och inte vill att den ska sluta. Jag vill inte bara läsa om hans bakgrund och framgångar tills nu. Jag vill läsa om Zlatan i framtiden när hans storhetstid är över, hur fotbollen har ändrats på grund av honom.

Jag kan helt genuint säga att jag önskar honom en Champions League titel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0