Mangla

Jag håller även på att tvätta idag. Så jag sprang ner till tvättstugan för att ta ut sista maskinen (den får hängas i lägenheten) och två maskiner som var färdiga i torktumlaren.
Till min förvåning märkte jag dock att det var 30 minuter kvar på tvättmaskinen. Sedan när tar en 40 graders tvätt (med enbart ett par pyjamasbyxor, en t-shirt och två linnen) sammanlagt över 1,5 timme? Maskinen måste börja kollapsa där nere för den luktade dessutom lite bränt..
I alla fall, lat som jag är orkade jag inte gå upp igen (min tvättid var ju slut också för den delen) så jag stannade kvar där nere och försökte desperat underhålla mig med något. Det slutade med att jag manglade typ allting. Och vilken skillnad det blev! Tar banne mig ingen plats alls längre!
Riktigt imponerad, även om mangeln i sig borde pensionerats för 50 år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0