Kommentarer

En av mina hobbys den senare tiden har ju varit att gå in på olika tidningar, bloggar och forum för att läsa kommentarsdelen (jag har ju självklart läst nyheterna också för att faktiskt inse vad det handlar om). Det är verkligen helt fantastiskt hur människan fungerar och tänker. En vanlig artikel i, säg typ Aftonbladet är ibland bara tre ord från att skapa ett nytt världskrig.
Vad hände med att visa andra människor respekt?
Vad hände med att respektera andra människors åsikter?
Vad hände med att kunna diskutera utan att gå till personangrepp?

Zlatan, moderaterna och polisgranskningen är några av dom ämnen som verkligen kryddar till det mellan folk.
Dom som stödjer Zlatan är inavlade blattar, dom som inte stödjer honom är rasistiska svenskar. Sedan när rasbestämdes man av sin åsikt om en fotbollsspelare?

Varje dag är det något nytt. Det bar ett jäkla liv när den där Mirakel-låten gick vidare i Melodifestivalen. Folk kommenterade att svenska folket var dumma i huvudet, dom var mongon och allt möjligt för att dom hade röstat fram det bidraget. En ensam stackare går in och säger att han faktiskt tyckte låten var bra och blir direkt påhoppad av tusentals andra bittra svenskar.
Nu tycker jag också låten sög, men för tusan låt dom få som faktiskt tyckte om den tycka om den i fred! (Däremot tyckte jag att Jag reser mig igen av Thorsten var riktigt bra!)

En annan sak som får mig att fundera är också hur svenska folket kan ha så olika uppfattning om någonting. Hur verklighetsuppfattningen varierar hos alla.
Det står klart och tydligt i texten, "vi funderar/vi har ett förslag" och mer än hälften av dessa skriver inlägg om att den som kom med förslaget borde dö, den som kom med idéen försöker förstöra Sverige.
Svenska folket borde bättra på sina kunskaper i svenska, för dom är riktigt kassa när det väl kommer till kritan. (Jag vet att jag har massa stav- och ordfel många gånger, men det är lätt hänt när man skriver på mobilen. Däremot kan jag åtminstone läsa innan jag hackar ner på något!)
Även om svenskarna kan läsa (i vissa fall visar dom faktiskt den kunskapen) så vägrar man tro på fakta. Som exempel om någon bevisar att mister x är världens rikaste man så vägrar nästa tro på det för mister y har en snyggare bil än vad mister x har. Dåligt exempel visserligen, men hela grejen gör mig bara knäpp.
Svenska folket är pinsamt inskränkta ibland..

Till en annan grej jag finner otroligt är hur man kan gå in och läsa en blogg för att sedan kommentera hur patetisk bloggaren är, hur mycket man hatar bloggaren. Även kommentarer som: du är så jävla ful ock äcklig, ingen vill läsa din blogg!
Ursäkta mig, men vafan gör man inne på bloggen i så fall? Om man nu avskyr någon såpass mycket, varför bryr man sig då om att läsa människans blogg?
Korkade dumma människor!
När det gäller bloggarnas kommentarsidor är nog Hanna Widerstedts dens som är värst. Antingen är det folk som hatar henne, eller små patetiskt fjäskande inlägg. Det finns nog inte en enda vettig människa som kommenterat där. (Ryktet går ju i och för sig om att hon ska ha skrivit alla snälla kommentarer själv, och normalt folk skrivit de elaka!?)
Efter några gångers studerande är till och med Aftonbladets kommentarsdel tusen gånger givande.

Jag blir bara så frustrerad när man inte får ha sina egna åsikter och när folk lägger ner såpass mycket energi på att hata ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0