Ingefära

Har i en dryg veckas tid pimplat hackad ingefära blandat med pressad citron och kokande vatten. Nu bestämde jag mig för att faktiskt testa teet med samma ingredienser. Det var totalt smaklöst. Det hela slutade att jag stog och hackade i extra ingefära..
Jag vill ha mitt "te" såpass starkt så att ingefäran får magen att vrida och vända på sig när man dricker det.
Synd att det färdiga teet inte var någon hit. För det är lite halvkul och lagom drygt att stå och hacka och pressa färsk citron i.
Får se om jag får i mig resten av kopparna.
Nu ska jag i alla fall krypa ner med MIN Zlatan och pannlampan för att njuta den sista timmen av denna dag.

Tjolahopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0