Disciplinnämnden

Tydligen är svenska folket sådär genomkorkade igen (speciellt dom som läser Aftonbladet just nu).
Jag förstår verkligen inte varför man yttrar sig när man bara gnäller och inte har någon aning om vad man snackar om.
En händelse inom svenska elitserien går till DN antigen via en anmälan från domarna eller automatiskt genom ett match penalty. Svenska klubbar anmäler ju inte varandra längre (bortsett från fjolårets slutspel)..
Så i och med detta så gick Hyvönens ärende direkt till DN, dom tog beslut från hans tackling, hans handlingar runt omkring och även att han tidigare har varit straffad. Ett tidigare ärende hos DN ska ju även det ge ett automatiskt hårdare straff vid andra tillfällen. Så sex matcher känns varken för hårt eller för milt enligt min åsikt.
Nu är jag faktiskt objektiv i frågan och bortser från att jag vill ha bort Hyvönen från FBK.
Med tanke på att onsdagens tackling inte var sådär superful (men ändå mot regelboken) så tycker jag att straffet är rimligt med tanke på händelserna i Oktober då han blev avstängd första gången.
Och till er alla korkade människor, crosscheckingen på Sanny Lindström hade DN ingenting att göra med, då det aldrig vart anmält så dom kunde granska det. Samma sak med armbågstacklingen mot Wallin i första semi-finalsmatchen.
Hänga ut disciplinnämnden för att dom ger Hyvönen ett hårt straff men ingen annan är bara riktigt ointelligent!

Av dagens händelse så har jag i stort sett lärt mig att intelligensnivån på Aftonbladet och dess läsare/kommentarer är så sjukt mycket lägre än vad jag klarar av (dom är till och med såpass ointelligenta att det finns risk att det smittar av sig) så jag ska banne mig radera appen nu.
Det har gått på tok för långt.
Och till er alla korkade FBK:are som skriver att Brynässpelarna bara dyker och fick med sig avstängningen på Hyvönen så har dom inte ett jäkla skit med det att göra. Hyvönen gav en tackling som inte följer reglerna, that's it!

Puckon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0