Ägg

Jag har ju varit helt tokig i ägg dom senaste månaderna och har skippat vanligt pålägg på mackorna, och ätit skivat ägg istället.
Var och varannan dag hör jag från personer runtomkring att ägg är farligt, ägg innehåller för mycket kolesterol, ägg innehåller för mycket fett.
Så idag bestämde jag mig för att kolla om jag kan hitta någon info om det. (Jag har tidigare ignorerat det, eftersom farbror doktor sa till mig att det är ofarligt att äta ägg för min del, att jag är för ung för att kolesterolet skulle kunna vara skadligt.)
Under mitt sökande idag så hittar ja i princip inget om att ägg är onyttigt eller hälsoskadligt. Utan nästan överallt så står det att ägg är det nyttigaste livsmedlet vi har!
Det finns sjukt mycket att läsa om det.
Nu har jag i alla fall inte ångest längre över att jag äter 2 ägg om dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0