Gnälla

Jag tänkte också börja gnälla över livet som vattenlös. Eller ja, på underhållet av vattenledningarna här i alla fall. Nån dag måste ju folk (som styr) börja inse att på vissa produkter måste man lägga ner tid och timmar för att upprusta, alternativt byta ut, reparera eller vad som helst, innan olyckor faktiskt är framme. Visst så kan man klara sig utan vatten någon dag, speciellt när det finns möjlighet att hämta för drickande, matlagning, lättare tvätt, etc, men så bekväma vi är och beroende vi faktiskt har blivit av att ha rinnande vatten är inte något att strunta i, eller ta lätt på. Tänk alla barnfamiljer, ålderdomshem, vårdcentraler, som faktiskt har ett riktigt behov av vatten. Dom drabbas dom med. Jag som är frisk (och hörde om läckan innan vattnet tog slut hemma hos mig) hann bunkra upp med vatten, åker in till stan och hämtar mer samt tar en dusch imorgon. Jag kan göra allt det där. Vilken äldre som bor på ett serviceboende kan åka iväg så? Nej, när man vet hur gamla och dåliga ledningarna är, så tycker jag faktiskt att man borde börja se över ledningarna tidigare. Dessutom så måste man väl för Guds skull ha någon form av livslängd på dessa delar också? Vi flygmekaniker kanske också skulle börja jobba på detta sättet? När kärran kraschar kan vi undersöka och beställa reservdelar och laga!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0