Rasism

Överallt just nu (speciellt i värdelösa grupper på Facebook) förs extremt många diskussioner om hur och vad som är racistiskt i både svenskarnas och invandrarnas rättigheter. I varenda diskussion finns även dessa blåidioter som inte har en jäkla aning om vad dom snackar om. Värst är dessa svenskar som på heder och samvete lovar att dom inte är rasister och samtidigt sitter och spyr ut galla över invandrarnas rättigheter, och klankar ner på invandrarna. Dom människor som inte förstår att man kan ha en åsikt utan att behöva kränka andra människor. (Ja, jag vet, just nu är jag likadan eftersom jag kallar dessa människor för idioter.) "NEJ till gratis körkort och alla andra särrättigheter för invandrare" är i grund och botten en sådan grupp som skapar rasism. När man på ett sådant stort socialt närverk, där man når ut till såpass många, bedriver en grupp full i skitsnack, utan att kolla upp fakta, så förstör man mänskligheten och samhörigheten mellan människor med olika etniska ursprung. Att just invandrarna får gratis körkort är rent ut sagt skitsnack! Jag vet bra många fler svenskar som fått sitt körkort betalt. Men ingenting är rättvist, många som får hjälp är sånna som faktiskt kan klara sig själv medan många som verkligen behöver hjälp blir nekade. Men detta har ingenting med varken svenskar eller invandrare att göra. Det är bara ett dåligt system vi har. Självklart ska inte invandrarna får mer än svenskarna, och svenskarna ska inte få mer än invandrarna enbart på sina ursprung. Alla ska ha samma rättigheter, och självklart ska dom som inte klarar sig få hjälp ekonomiskt, socialt, coaching, eller vad det än är. Att sedan svenska olika medier går ut med artiklar som dessa är helt sinnessjukt. Att det som vi påverkas med av (tidningar) får publicera sådan smörja är helt otroligt. Det är ännu mer otroligt att såpass många människor tror på skiten och inte lärt sig läsa den med nypa salt än. Det är inte invandrarna det hela handlar om utan alla dessa nyhetskällor som skiter i effekter och enbart publicerar sådant som ökar deras försäljning. Och dessa människor som sedan sitter och läser skiten och gnäller på invandrarna att dom inte får lika mycket rättigheter samtidigt som lovar att dom inte har några rasistiska åsikter skulle behöva åka tillbaka till skolbänken, för deras intelligens har ju helt klart stannat på en barnnivås. Är man verkligen så inskränkt att man inte kan läsa en enda liten artikel logiskt? Eller är dom bara rasister som inte vågar erkänna det? Gnällandet över att invandrarna tar skattebetalarnas pengar är nog det som gör mig mest förbannad. Sådana påståenden måste ju, utan tvekan, komma från helt iq-befriade människor. Om dessa människor inte har märkt vilken form av "överhuvuden" vi har och alla andra med makt som utnyttjar sina positioner, så borde dom verkligen ta och krypa ner i sängen och förhoppningsvis vakna om några hundra år, mycket klokare. Politik. Det är ju självklart där skon klämmer. Om vår invandrar- och migrationspolitik bara var ett uns bättre så skulle hela situationen vara helt annorlunda. Men med dom mängder människor vi har som detta ska gälla är det en extremt svår politik. En extremt pengabegränsad politik dessutom, med ytterst känsliga frågor. Ingenting som jag ens tänker försöka ge mig in på just nu. Det jag egentligen skulle komma till och som är den största boven i all drama är alla grupperingar vi har (ja, jag har använt dom själv i detta inlägg, för att enklare formulera mig, men detta är bannemig sista gången jag använder dessa ord som grupperar oss). Om man bara slutade att sätta oss i olika grupper, olika grupper för ursprung, olika grupper för kön, olika grupper för politik, så skulle allting vara så mycket enklare, och så mycket färre problem här i Sverige. Vem skulle ha reagerat på en artikel som sa: vissa människor kan ha rätt till gratis körkort ?? Ingen skulle reagera, inga problem skulle uppstå och ingen rasism skulle existera. Jag röstar för en gruppfri mänsklighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0