Förklaring

Med mitt förra inlägg finns en risk att folk faktiskt tar illa vid sig, så därför känner jag att jag kanske behöver förklara mitt intresse.
Jag vill alltid tro gott om människan (visserligen har jag haft problem med det den senaste tiden). Därför gör det det så svår för mig att förstå vad Breivik kunde göra. Svårigheten med att förstå detta, gör mig intresserad av att förstå hur han är som person.
Visst folk krigar och avrättar varandra, men att ensam gå ut och begå ett sådant dåd, det är i en klass för sig själv. Något jag inte alls kan förstå, jag kan inte ens ana vad som kan driva någon till detta.

I alla fall, förlåt om jag har upprört någon, men min oförståelse gör mig extremt nyfiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0