Motgångar

Dags att börja om på ruta ett med takmålningen. Sådär lagomt megakul. Eller inte! Himla drygt. Färgen rasade totalt, och tydligen har något grängat tak, vilket innebär att speciellt vattenbaserad färg blir för tungt och färgen spricker och rasar. Hallen var okej, men jag la på ett lager färg till idag (innan jag visste om vad det var för fel på mitt skittak) och det har också rasat nu. Fyfarao vad energin försvann när jag fick höra domen.
Så det som sker nu är att jag skrapar om taket där all färg är lös (cirka halva taket) och sedan måste spackla ihop det (skitroligt att bredspackla tak) för att sedan köpa ny (förhoppningsvis bättre färg) och sedan försöka måla ett tunt lager och hoppas på att det håller.
Skapligt drygt. Speciellt när jag jag pratade med folket i affären om att det var ren betong, och jag sedan köpte en kvalitétsfärg. SUCK!
Slutade faktiskt greja vid 21:00 idag, jag orkade inte mer. Ville bara krypa in i ett hörn och grina. Tyvärr så hade jag inte tid för det..

Tack och lov ska faktiskt Tommy hjälpa till imorgon, och han sa dessutom att han skulle försöka ta några timmars ledigt och komma och hjälpa mig med taket och efter det sa han att vi kunde bredspackla väggen ihop. Vilket är superbra eftersom jag inte gillar att bredspackla riktigt än. Men jag kan ju lova att om någon behöver hjälp och renovera någon gång så kommer jag kunna allt efter denna mardrömslägenhet.

Och tacka gud för Cindy och Amanda idag! De har varit helt otroliga! Cindy har fått hela köket skinande, även ugn och allting, helt sjukt bra gjort! Och Amanda har fått mitt kakel i badrummet riktigt fräscht och till och med glänsande! Tack kära flickor!
Och tack Linus också, för din hjälp och sällskap! :)

Nu är det snart sovdags. Har en dator att fixa imorgon, tvätt, lägenhet, städning av rummet hemma hos mamma (för älskade Ross kommer imorgon) och massa annat med lägenheten. Sov gott vackra människor!


Forgive me... I will do better... I will show you that I'm worthy ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0