Arlanda

Gjorde ett väldigt trevligt besök på Arlanda idag, och tre minuter efter handskakning frågade de när jag kunde börja! Hannah lyckas allt slå till och skaffa sig ett till riktigt bra kontrakt igen. Och denna gång även med möjlighet till fastanställning och typkurs såsmåningom! Sedärja!
Dock var det en satans resa fram och tillbaka. Jag gillar verkligen inte tåg. Hade någon tysk dåre som satt och snacka i telefon hela vägen till Stockholm, och inte med samma person heller, utan varje gång någon tröttnade på honom så ringde han någon annan. Undrar vad han har för megabra telefonoperatör som hade mottagning överallt? Han var dessutom extremt dålig på engelska (och han envisades med att prata engelska hälften av alla samtal). Istället för thank you så sa han "sänk ju". Jäkla dåre.
Och på vägen hem vart det inte bättre, då var det någon annan dåre som var ute och sprang på rälsen i Södertälje, så vi var tvungna att köra megasakta för att vi inte skulle köra ihjäl dåren som var ute och härja på rälsen. I och med 30 km/h knappt, så blev vi 20 minuter sena. Inte så farligt, men ganska drygt när man har åkt tåg i 8 timmar. 4 olika dessutom. Men nu är jag hemma igen, och lika bra.
Processen för att skaffa en badge åt mig är redan igång, så nu väntar jag bara på att skiftplanen kommer, sedan drar jag till Stockholm! Ska faktiskt försöka få min bunker att se ut som en lägenhet innan jag åker.
Och nu nalkas snart bädd då vi har en tidig start imorgon, men först tänkte jag faktiskt avnjuta ett avsnitt av Dexter!


I'm so happy, I'm so glad ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0