Resor

Ja, imorgon bär det tydligen av till Danmark. När vet jag inte än, hur vet jag heller inte (förhoppningsvis flyg, annars stryper jag dom jävlarna), hur länge vet jag absolut inte, det är så det ser ut.
Morgondagen kommer i alla fall att inledas med fortsatt utbildning, vilken egentligen är helt onödig och jäkligt dryg. Dock är våran instruktör skapligt imponerande, jag har hört han prata tre olika språk helt flytande idag. Undrar vad som kommer härnäst?

Nej, det börjar bli lite småtöligt att inte veta något, att inte få några konkreta svar, att bara vänta. Dessutom ska tre av oss sex stanna kvar i Danmark tills på måndag, vilka vet dom inte än, och hur vi andra kommer hem vet dom inte än, och hur vi ska bo och vart vet dom inte än, vilka som ska jobba med vilka vet dom inte än. Det är ingenting som stämmer här än så länge tydligen, vilket bara förstör för oss andra. Flera av dom andra har redan börjat fundera på att ta andra kontrakt. Men vi får se. När det väl kommer igång kommer det säkerligen vara skitbra, även om lönen inte är vad dom sa. (Vilket också är lite sisådär småtöligt.)

Och om jag nu far till Danmark för en natt så kommer jag antagligen tvingas krånga med flyg hit och dit för att sedan ta tåg hit och dit för att komma hem, och antagligen inte kunna träffa min käresta denna helg. Ytterligare en väldigt, väldigt stor nackdel. Och om jag jobbar tills på måndag och ledig efter det så kommer min käresta troligtvis befinna sig i Tyskland på jobb, vilket gör allting mycket drygare. Nej, alldeles för mycket velande här, hoppas det blir lite ordning imorgon, och att man får lite framförhållning.

Det är inte en arg Hannah som ska lägga sig i den alldeles för mjuka sängen i det alldeles för varma rummet på det mindre speciella hotellet, men hon är heller inte särskilt glad i denna stund. Godnatt gott folk, vem vet, vi kanske ses på fredag, eller kanske om några veckor.


If I'd fall ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0