Makt

Vem ska ha den och varför? Förstår helt ärligt inte vad som hände i årets val. Jag kan acceptera att folk har olika åsikter, och det gör jag. Men jag förstår verkligen inte varför de har de åsikter de har. Jag förstår inte hur man kan se mellan fingrarna för ett falsk yttre med dolda budskap. Men alla är lika falska. Säg någon valkampanj som varit helt ärlig? Det må vara F! i sånt fall. Eller PP med sina, "det kan vi tänka oss" svar som inte är vare sig bildade eller seriösa svar.

"En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom. " Det är en av SD's viktigaste frågor. Är det bara jag som aldrig tvingats anpassa mig till invandrarna? För det har då aldrig drabbat mig. Jag vet många invandrare som har tvingats lämna sin religon och mycket annat för att få vara en del av det svenska samhället, och här gnäller man på att det svenska folket är de som drabbats!? Nog för att svensk invandrarpolitik inte är optimal i dagsläget, men att välja en högerextremism och tro att det är den bästa invandrarpolitiken är rent ut sagt riktigt korkat. Dessa högutbildade människor som helt ärligt delar den åsikten borde söka hjälp. Jag förstår inte hur man som vettig, svensk medborgare kan tycka att just det här är bra?
"En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringens omfattning till en nivå som inte är högre än den i våra grannländer Danmark och Finland. " Om detta är vad SD vill så kan vi lika gärna bygga höga murar längs med Sveriges gränser, bojkotta flyget och flygtrafiken helt och spärra in oss, för det är i stort sett som att SD säger att ingen flykting eller invandrare är välkommen hit längre.

Vad gör Sverige och svenskarna som är så bra? Sedan när slutade vi lära av andra människor, andra kulturer och andra religoner?

Att jag delar vissa av SD's åsikter i andra frågor står jag för. Men att en folk väljer detta parti när en sådan viktig del av vårat land och samhälle förstår jag verkligen inte. Jag har accepterat att SD är i riksdagen, men jag förstår verkligen inte varför svenska folket röstade som de gjorde. Så om någon vettig människa där ute kunde förklara det för mig så vore jag extremt tacksam!?  

Och nu kan jag helt ärligt säga att jag önskar verkligen att Alliansen får majoritet när dom sista rösterna kommer in. För en blå regering är tusen gånger bättre än två minoritetsregeringar med SD som vågmästare.
Jag ska återgå till mitt eget liv nu och hoppas att den kommande katt och råtta leken inte blir Sveriges öde.


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med, Hannah! Det finns fortfarande en chans att alliansen får majoritet, min röst är inte räknad än..

2010-09-20 @ 23:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0