Lögner

Vad gör man egentligen för att få det man vill? Få som man vill? Det känns som att lögnerna flödar överallt. Vad är skillnaden mellan en vit lögn och en svart lögn? När är det okej att ljuga? Jag ser och hör min omgivning ljuga konstant. För varandra, för ingenting. Vad tjänar man på det? Vilken lögn är i slutändan hållbar? Som häromdagen när en kille vid busshållsplatsen säger till sin flickvän (tror jag) att han inte har tid och ses för han är för sliten och trött efter skolan, men han står där med en påse öl och sina vänner, och han var allt annat än trött och sliten. Det kanske är detta nya moderna samhälle som vi lever i. Det kanske är meningen att man ska ljuga för att komma någonstans i livet? I sånt fall så borde jag nog bosätta mig på en öde ö någonstans, för jag kommer då inte passa in i ett sådant samhälle.
Så vem kan man egentligen lita på just nu? Kan man ens lita på sig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0