Dubbelmoral

I sista desperation för att få ihop något till mina uppgifter så började jag skriva om att man på internationell nivå ska börja begränsa flygtrafiken för att fortse en hållbar utveckling. Och jag predikar om man borde ge flyget ett tidsdatum, då man ska ha ett alternativt drivmedel, och allt utan detta alternativa drivmedlet ska avstängas från luften. Jag kan lika gärna ringa min chef på en gång och säga upp mig tror jag. Jag jobbar som flygtekniker och ber om att bojkotta flyget. Mina ord måste vara väldigt långt borta. Och jag borde nog söka hjälp. Hej mitt namn är Hannah och arbetsförmedlingen är min bästa vän.
Jag försöker här, men det är verkligen något fel i mina fingrar och i mitt huvud idag. Det kommer inget vettigt ut. Det funkar inte alls som det brukar. Har jag kanske tappat min fina gåva i ord och formulering? Det vore tragiskt. Då vore jag dödsdömd. Om inte annat är jag dödsdömd om jag inte slutar predika om att stoppa flyget. Ja ni, gott folk, ibland så är man rätt tokig.
Jag är för trött för att vara jag och flumma ihop något bra, och jag är för trött för att ta till min seriösa sida och skriva nått vettigt, och jag är för trött för att ens veta mitt namn just nu tror jag. Typiskt.
Så vart tog mina kära vänner orden vägen?

Jag ska försöka komma på ett bra alternativ till flyget så jag kan fortsätta med min uppgift, samt börja leta nytt jobb. Kanske även nytt liv, nytt namn, nytt land?


It's on baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0