Besatt

Jag är helt enkelt besatt av att veta. Finna svar. Förstå. Det går inte en minut utan att jag tänker på det. Alla tankar samlas och virrar runt, runt, runt, utan att komma fram till något vettigt. Varför förstår jag inte? Och varför tänker vi så olika? Är grönt lika grönt för dig som för mig?
Det finns vissa människor som är klassade mer eller mindre intelligenta, vissa som är mer eller mindre begåvade, och riktiga rövskägg. Och jag känner mig ärligt talat dum i frågan om människors beteenden, för jag känner mig verkligen obegåvad när det gäller det ämnet. Jag förstår inte hur vi kan tycka och tänka på så olika vis, för i slutändan så påverkas vi allihopa på samma sätt. Eller gör vi verkligen det? Hur mycket styrs vi av vårat arv?
Jag ska försöka finna svar på varför mitt och ditt liv ser så olika ut. Det är mitt nya veckomål. Återkommer med besked.

Och en annan sak som jag inte förstår, än. Är hur man kan säga att Obama har rasistiska åsikter om vita? Så det är min sysselsättning för kvällen, gräva mig djupt in i Obamas långa historia för att hitta något som stödjer den teorin, för än så länge har inte jag sett det.

Jag börjar bli väldigt bra på att totalfördjupa mig i något där jag vill ha svar. Jag gick igenom SD's valkampanj ganska ordentligt enbart för att förstå varför folket valde dom. Tyvärr blev jag inte mycket visare av det. Hoppas Obama har mobbat massvis med vita, så jag kan förstå innebörden av dessa påstående. Ovetande gör mig tokig!

Kommentarer
Postat av: S

Såg också det på aktuellt. Du glömmer väl inte dokumentären om Fox News som vi såg för länge sen?



Har en lång och intressant dokumentär som heter The Century of the Self som vi måste kolla på.

2010-09-22 @ 08:22:28
Postat av: S

o many in both politics and business, the triumph of the self is the ultimate expression of democracy, where power has finally moved to the people. Certainly the people may feel they are in charge, but are they really? The Century of the Self tells the untold and sometimes controversial story of the growth of the mass-consumer society in Britain and the United States. How was the all-consuming self created, by whom, and in whose interests?

2010-09-22 @ 08:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0