Sjukhus

Jag verkligen avskyr sjukhus. Det luktar sjukdom där, det luktar illamående, det luktar sorg och det luktar dödlighet. Dessutom ser alla sjukhuskorridorer likadana ut. Det är precis samma stuk på dem överallt, vart du än befinner dig. Och sjukhusväggar är sådär envisa och tvingar sig närmre inpå en hela tiden. De slukar en levande. Och det springer folk fram och tillbaka och härjar. Och de envisa korridorerna är fyllda av patienter som ser alldeles förfärligt sjuka ut. Patienter som är på väg till operation, patienter som kommer från operation, patienter som inte får plats och bortglömda patienter.
Nej, fy tusan vad hemska sjukhus är. Inget ställe jag personligen skulle vilja jobba på. Jag tackar någon högre makt för att det finns folk som gör det åt mig.
Däremot finns det många bra saker med sjukhus också. Det kan jag inte förneka. Även ifall jag avskyr dem på grund av känslan de ger mig. Idag när jag satt och väntade träffade jag massa trevligt och socialt folk och det kändes nästan bra där för en stund. Och sjukhusen räddar så ofantligt mycket liv och hjälper människor på så många sätt. Jag förnekar inte att sjukhus är bra, jag mår helt enkelt inte bra av dem bara.
Att sitta på akuten och vänta i många, många timmar idag har gjort min sjukhusvistelse/akutmottaningskvot full för några år framöver. Så nu ska jag ta mig i kragen och hålla mig i skinnet så jag aldrig blir sjuk eller skadar mig så jag slipper åka till sjukhus. Och det borde ni också göra, för jag vill då inte komma och hälsa på er där. Nej, jag kan inte gå till en människa som ligger inlagd utan att se sjukdomen/felet/skadan/eller liknande. Och jag kan helt ärligt säga att jag inte vill se någon av mina kära eller nära så. Så nu får ni hålla er i skinnet!

Jag missade dessutom hockeyn för denna vistelse. Skulle även ha städat, tvättat, packat, bokat tågbiljett, pluggat massvis och gjort massa andra saker. Så nu ligger jag många timmar efter i mina sysslor och jag vet inte hur jag ska ta igen det. För just nu är jag supertrött och har dessutom pajjat min rygg på något vis idag. Den är skräp. Taskigt av den att bråka med mig när jag har så mycket att fixa. Min tågbiljett blev dessutom för dyr, så jag åker en dag senare än vad som var planerat. Men nu är det som det är. Sjukhusets fel helt enkelt.
Nej, nu ska jag inte vara sådan. Nu är jag glad för allt är bra och alla är lyckliga. Till och med jag kommer vara lycklig om jag får lite sömn och mindre ont. Så nu ska jag påbörja alla görosaker. Kom på att jag ska diska också, och tömma kattlådan, och bädda sängen och jag vet inte vad. Det är för mycket just nu. Kan inte komma ihåg allt. Ska dessutom upp om bara några få timmar. Så nu måste jag verkligen kila ifall jag ska ha en chans att hinna allt och få lite sömn.
Ha det bra mitt fina folk!


Fast as a shark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0