Utbildning

Nu har jag även fått tummen ur och sökt fristående kurser på Karlstad Universitet, då jag inte har behörighet till dom hela program med platser kvar. Så nu gäller det bara att vänta och se. Har inte fått svar från Komvux än heller så vet ju inte om det blir nått studerande där. Jag skulle verkligen behöva lite extra gymnasiekurser ifall jag ska göra något annat i framtiden, för på mina nuvarande så kommer jag nästan ingenstans känns det som. Har även blivit lite smått sugen på att läsa till Mekatronikingenjör, men även här behöver jag mer Matematik och Fysik, så det är väl bara att hoppas att Komvux tycker att jag borde läsa och ringer mig snart och frågar när jag vill starta.
Först och främst så sökte jag English for Practical and Professional Purposes, för om det är så att jag ska fortsätta jobba så är engelskan helt klart vettigt att läsa mer av. Speciellt då det alltid varit det ämnet jag har haft svårast för. Min engelska är bra, men den kan bli ännu bättre.  Jag sökte även Klimatförändringar och samhället, Hållbar utveckling med fokus på klimatförändringar och Klimat i förändring. Jag hoppas få läsa alla tre kurserna om jag inte får engelskan, då jag alltid tyckt att det varit intressant och sedan vi hade arbeten om hållbar utveckling i gymnasiet har jag velat läsa mer, och nu finns kanske möjligheten. Och på min lista över sökta kurser finns även Vampyrer i litteratur och film, en självklar "Karlstad Universitet kurs". Så vi får se. Det finn även massa annat jag sökt, och jag hoppas på det bästa. Helst jobb. Är det någon som vet hur mycket man får plugga om man pluggar distans vid universitetet samtidigt som ett heltidsjobb?
Nu väntar jag bara på svar, från allt. Ska även få tummen ur och söka några jobb, lite utanför mitt område, men söka skadar nästan aldrig.

Så vem vet, jag kanske än en gång går över till studentlivet. Vissa dagar saknar jag det faktiskt. Jag vet inte om det var Västerås, människorna, skolan eller vad jag saknar, men nått av det. Vissa dagar känns det bara lite tomt sådär. Inte när jag jobbar och så, då saknar man bara människorna, men nu känns det annorlunda, när man inte jobbar eller gör något annat sådär supervettigt. Ja, det finns nog någon del i mig som älskar att bo riktigt trångt i ett äckligt litet rum, leva på nudlar och studielån bara skrapa ihop stora skulder, springa i korridorerna från dörr till dörr, gå upp varje morgon för att pinas i skolbänken i flera timmar, ha dryga EASA-prov, ja, allt det där, på nått märkligt sätt var det en viktig del i mitt liv, och det kanske är därför man saknar det emellanåt.




Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att du börjar plugga Hannah! Välkommen till studentlivet, det är fett värt.

Man får jobba hur mycket man vill när man heltidspluggar på distans, men man får dock tjäna högts 35.000 (ungefär) i kvartalet om man vill ha csn samtidigt.

2010-08-10 @ 21:06:45
URL: http://linalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0