Rutiner

massvis med rutiner, alla har rutiner, mer eller mindre. Jag funderar just nu på vilka mina rutiner är, vad jag vill ha för rutiner i mitt liv? Duscha, borsta tänderna, äta, sova, men vad mer? Vika tvätt, tandtråda tänderna, tömma askkoppen, vattna blommorna, morgongympa?? Jag vet inte. Stiga upp tidigt och göra något vettigt av dagen? Kan det vara en rutin? Det finns massa man kan göra på dagsvana, och massa som man gör på beställning. Måste man ha rutiner för att få vardagen att flyta på, eller tröttnar man för fort på tillvaron då? Jag vet verkligen ingenting, och försöker ta livet som det kommer, dock känns det som om jag förlorar mer tid av att flumma runt sådär.
Om inte annat så vet jag inte vad jag vill göra nu. Vill jag plugga, vill jag jobba? Jag vet att jag vill flytta till eget och bo bland mina egna grejer, torka mig på mina egna handdukar, använda mina egna bestick, skura mitt eget golv. Men där kommer jobbgrejen in. Enda jobbet som känns möjligt nu är england, och dit finns det inte en chans att jag kan ta med mtit svenska liv. Men om jag pluggar då? Ska jag behöva söka ett till stuidelön och samla ihop mer skulder bara för att ha råd att bo ensam? Inget är lätt, allt är svårt.
Tiden får lösa detta åt mig. Orkar inte bry mig för stunden. Nu ska jag leva.


Ain't nobody's business what I'm doing with my life,
So if I should feel like wasting it all that should be alright.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0