PASHA - a taste of Lebanon

Har näst intill förlorat min resturangoskuld i Karlstad. Vet helt ärligt inte om jag har ätit på resturang i Karlstad förut, och absolut inte när det var och vart det var i sånt fall.
PASHA hade i alla fall suverän mat. Även ifall inte jag tyckte om den direkt, vilket inte är så ovanligt då mina smaklökar är typ överutvecklade och avskyr det mesta. Men maten va riktigt färsk och riktigt bra tillagad, även ifall ja, smaken och kryddningen fick det att vrida sig i magen på mig. Superbra lunchbuffé med tre olika rätter, en kyckling med gorgonzola, en fiskgratäng med mozzarella och libanesisk tawa. Det enda som riktigt funkade för mig var fisken, den va suverän! Har aldrig sett sånt fint fiskkött förut. Vet dock inte vad det är för fisk, men suverän i alla fall. Kycklingen gick för mig att äta när jag drog av skinnet och gorgonzolan, tycker nämligen inte om det, men kycklingen i sig var också riktigt fint kött och riktigt bra tillagat, libanesisk tawa däremot som är någon köttfärsliknande rätt var på tok helt fel för mig, riktigt fel smaker och allmänt jättehemskt att äta, för mig, rätten i sig var väl bra gjord men tålde inte smaken, mor däremot älskade den. Till detta fanns även tillhörande ris och potatis, som jag inte har något att säga om egentligen, smakade bra helt enkelt. Man har även salladsbuffé, men även denna va lite fel för mig, då det är någon form av olja, vinäger, någonting på med för fel kryddning för min del, även detta gillade mor, så det är antagligen bara mina smaklökar som spökar igen. Men det finns en hel del salladsmöjligheter. Dessutom ingick vedungsbakat bröd som var gudomligt gott! Och allt avslutades med kaffe och kaka som ingår i oriset. Och kaffet var riktigt perfekt, sådär starkt som jag vill ha det och väldigt fylligt. Även kakan va riktigt god, riktigt mycket smak i den med.
Och även ifall det var en lunchbuffé så är stället väldigt fint och mysigt och man trivs bra där. Även väldigt trevlig personal.
Ett riktigt bra ställe ifall man ska äta ute och vill ha ordentlig och bra tillagad mat, så testa på det!

Ligger på Rudsvägen 10 på Norrstrand i Karlstad! Tveka inte, bara ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0