Kommunal vuxenutbildning

Har varit även idag och besökt Komvux i Karlstad. När jag va där igår så va det självklart stängt, otroligt roligt, speciellt då jag kollade upp öppetiderna innan jag åkte. Och eftersom dom där satans ansökningsblanketterna inte går att skriva ut så är man numera tvungen att åka in. Ha i alla fall lämnat min ansökan idag. Matematik C, Fysik A, Kemi A och Biologi A. Hoppas på det bästa. Valde att läsa på distans som andrahandsval, så jag hoppas verkligen inte dom nekar mig. Dock har jag inte en aning om hur jag gör om jag tvingas att läsa på distans och ska klara Kemin helt på egen hand. Jag må ha lyckats bra med många ämnen i skolan utan svårigheter, men Kemi är inte nått av dom. Om jag blir helt utelämnad och ska läsa Kemin helt själv, så får vi helt enkelt se. Behöver den för att ta mig in på Maskiningejör, vilket för tillfället känns som ett rimligt mål då jag inte vet hur det kommer se ut med jobb för min del.
Om jag får ett jobb, eller mer jobb i England så tar jag självklart det, men om det nu är riktigt illa och det kommer vara ont med jobb, varför inte plugga och vidareutbilda sig?
Ringde även Hässlö igår, och pratade med RastaPer, och som det ser ut just nu så får jag inte göra något förrän i vår, vilket suger. Och får jag inte komvux nu så har jag inget att göra alls. Alla kurser och program med lediga platser kräver minst Matte C / Matte D som behörighet, ofta Fysik A / Fysik B och även Kemi A. Vilket innebär att jag är helt körd.

Vi får se vad som händer. Och även ifall jag jobbar så funderar jag på att plugga deltid på sidan av. För den dagen, om den kommer vill jag kunna söka en utbildning utan att hindras av mitt fattiga slutbetyg. Men det finns en positiv sak med allt, jag har tillräckligt bra betyg för att komma in på alla utbildningar jag någonsin varit intresserad av. Så jag behöver i alla fall inte plugga upp några av dom ämnena jag redan har, tack och lov!

Nu blir det mat, matprogram, och sedan shopping med monopolpengar! Ha det fint gott folk!


Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0