A Nightmare on Elm Street

Har äntligen förlorat min Freddy Kruger oskuld. Första filmen avklarad, och förhoppningsvis dom andra inom snart framtid också! Filmen höll typ dom förväntningar jag hade på den, lite halvdålig skräck med tanke på åldern, men ändå sebar. Helt okej, och jag hoppas dom kommande bjuder på mer spänning. Och mindre ungfula skådisar.
Undrar dock just nu hur min natt kommer se ut. Med tanke på att jag efter en kvälls läsning av en deckare drömmer att jag ska iväg in till vår stads kära "Hamnfestival" och se Markus Krunegård bland annat. Då jag tycker att det är ofantligt gott med öl stog jag i öl-tältet och hinkade i mig en "stor stark" när jag ser jag ett svart artistband på någons handled och inser att det är själva Markus Krunegård där inne, jag är ju trots allt VIP, och tycker mig äga rätten att få tala med denna gudasbegåvning. Så jag går fram till honom och samtalar, vi finner varandra direkt och skrattar och har roligt. Då frågar han mig ifall jag vill vara hans "dejt" under hans spelning. Jag svarar självklart ja, lite fundersamt, då jag undrar hur jag skulle kunna vara det när han är uppe på scenen och sjunger. Då avslöjar han en hemlighet för mig. Det är inte han som sjunger under hans spelningar, det är hans "look-a-like", och berättar att han alltid står i publiken. Och spelningen drar igång, där står jag med Markus Krunegård som min dejt inte hans egen spelning. Kvällen börjar nå sitt slut, och det är dags för mig att vandra den långa kilometern hem. Jag och Markus skilljs åt, vi lovar varandra att hålla kontakten och sen går jag. Det dröjer inte många meter innan en kille med pistol hoppar fram och hotar att våldta och råna. Efter någon minuts halvdant slagsmål kommer ett gäng killar och går emellan, och räddar mig från denne störde man. Dessa killar bestämmer sig för att en oskyldig liten flicka som jag klarar sig inte ensam ute så sent på natten, så de följer mig hem. Strax därpå hoppar en annan kille fram med pistol och hotar oss allihopa. Jag som är trött på skiten börjar käfta emot och försöker slå undan hans pistol, då drar han fram en polisbricka och förklarar att han jobbar som "rånare" för att undersöka hur folk reagerar vid ett sådant tillfälle. Illa valt av han. När vi alla lugnat oss lite försöker han anhålla mig för undanhållande av sanning, då jag hade sagt att jag inte hade några pengar eller någon mobil när han försökte råna mig. Efter mycket kalabalik och många polismän senare lyckas jag frikänna mig själv och fortsätter nu min vandring hem igen, ensam. Jag har gått någon minut när en kille med kniv hoppar fram och vill råna och våldta mig. Med en snygg karatespark är han avväpnad och får panik och springer därifrån. Jag börjar bli riktigt irriterad, fortsätter hem, då någon kille, den här gången en obeväpnad försöker hoppa på mig. Den här gången blir jag riktigt förbannad, slår killen ganska blodig, och inser att jag är grym på att slåss. Kanske mitt blivande yrke. Efter mycket krångel och mycket folk är jag äntligen nästan hemma när jag stöter på Gollum, och han kära vänner va en av de trevligare jag träffade denna kvällen.

Därför undrar jag nu vad Freddy Kruger kommer göra med mina drömmar?



One....Two.... Freddy's coming for you...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0