Skratt

Har försökt fördriva tiden med allt annat än att sova. Bland annat så letade jag fram min gamla hårddisk och bestämde mig för att kolla igenom gamla bilder och filmklipp. Vilket i stort sett ledde till så många härliga skrattattacker att jag har träningsverk i magen nu.
Det är nått helt fantastiskt roligt, vilket liv jag har levt! Underbara minnen bara väller fram och leendet på mina läppar har etsat sig fast.
Så många år som har gått, så många vänner, så många hårfärger, så många tokigheter, så jäkla kul. Jag tror att jag har skrattat för en hel nation inatt. Dör jag nu så kommer jag dö oerhört lycklig. Jag kommer dö fulländad. Jag behöver inte uträtta mer, jag har gjort tillräckligt i mitt ganska korta men sprängfyllda liv. Jag är nöjd, jag har gjort och jag har varit. Visst finns det saker jag vill uppnå nu, men det är inte fy skam om jag inte lyckas innan jag går i graven.

Mitt huvud har snart inte plats för fler minnen eller upplevelser, så hädanefter får jag börja leva ett tråkigare liv så jag kan behålla allt det roliga.

Ja, den där hårddisken innehöll mycket gott, jag kan inte ens nämna här vad det är, för det är så knäppa grejer. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om folk visste vad tokigt jag har gjort. Jag inser dock nu att jag har valt fel yrke. Jag skulle ju helt klart ha blivit uppfinnare, med alla tokiga idéer jag har haft. Tappar jag min livliga fantasi, då är det nog kört för mig.


Nu ska jag hitta nån annan sysselsättning innan jag tvingas ta natten. Funderar faktiskt på att använda tavlan en liten smula, men det känns lite halvt för avancerat den här tiden.

Natten är ung älskade vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0