Lycka

Jag är så lycklig, av ingenting speciellt. Jag känner igen mig själv igen. Jag kan gå ute på byn se en söt katt, se ett förälskat par, en mamma som håller hand med sitt barn. Alla dessa småsaker får mig att le igen. Jag ser glädje i livet, lycka i vardagen. Allt är underbart igen. Det är så fantastiskt att bara kunna vara glad igen, att inte gå och vara irriterad hela tiden.
Visserligen ligger irritationen nära just nu känner jag. Men det beror på uteblivna cigg. Jag är superglad, men känner att stubinen är tusen gånger kortare just nu. Så om något skulle gå fel, så kanske helvetet bryter loss. Men varför oroa sig över det när jag känner mig så lycklig?
Jag går och lägger mig med ett leende på läpparna, jag vaknar med ett leende på läpparna. Allt går emot mig idag än så länge, men jag är fortfarande lycklig. Jag ser fram emot varje dag, det pirrar i magen hela tiden av välbehag.

Om jag kunde så skulle jag skänka denna underbara känsla till alla människor på jorden. Tänk vilket vackert ställe den här planeten hade varit då!
Jag sitter i mitt livs värsta situation någonsin, men varför oroa sig? Jag är lycklig, och endast genom att hålla humöret uppe och kämpa på kan jag lösa det här!


Sitter i bilen på väg till Karlskoga ytterligare en gång nu. Haha, där kanske min lycka försvinner. Med det oflytet jag har idag så skulle det inte förvåna mig om det går skit. Men vad gör det om hundra år? Vad gör det när man är lycklig?


Pösss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0