Bestämd

Jag är en väldigt bestämd dam idag. Både när det gäller viktiga och skitsaker. En stor bestämdhet över ett ganska stort val, som jag visserligen har varit ganska länge nu, men extra bestämd idag.
Jag har även bestämt mig för att ta kontroll och styra upp andra delar av mitt liv. Både välmående och nöjes.
Trots ynka två timmars sömn så finns det en energi och vilja som jag har saknat länge. Utsatta mål känns helt plötsligt inom räckhåll igen och har gett mig en nytändning som jag har saknat den senaste tiden.
Ögonen trillar nästan ihop på mig av trötthet, men jag tänker då inte besöka sängen/soffan/vartfanjagnuskasova än. Jag ska pressa mig själv och ge mig på tavlan en timme innan jag stänger igen för idag. Tavlan har faktiskt fått lite tid idag, men inte tillräckligt. Det finns ingen mållinje i detta racet, så det är bara att köra på. Med tanke på att en stor del av alla typer jag spelar mot har kastat sen innan jag föddes har jag en väldans massa att ta igen. Så hädanefter ska det inte bli något slappande eller sölande, varenda ledig minut ska spenderas väl. 2-timmars sleepmode är on, inga fler timmar i sängen från och med nu.

Denna gången ska jag försöka hålla i bestämdheten och fullfölja alla mina mål. Viljan har kommit tillbaka och jag vill verkligen. Härliga känsla.


Jag svamlar mycket nu igen. Men den här helgen har varit en sådan helg. Fylld av känslor och tankar som måste komma ut på något vis. Jag är levande igen, jag uppskattar saker som jag inte har gjort på länge. Jag känner och jag ser mer.
Nog med svamlande för nu, dags att attackera min kära tavla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0