Kärlek

Kärlek slutar alltid med bråk. Ludwig Bell är min filosofi nu. Han får det att vara okej att vilja vara ensamvarg. Han är bra för mig. Jag trivs ensam, och han förklarar extremt bra att det är ett alternativ. Och just nu flyter livet på. Saker och ting kunde inte vara bättre. Jag är lcyklig, jag är glad, jag känner verkligen livsglädje. Det hela är ganska sjukt ändå. Jag är bara sjuk, jag vet inte vad jag ska göra längre, jag har upp över öronen med skolorna, och har dessutom typ tackat ja till ett jobb. Även ifall jag varken har tid eller ork med något är jag bara lycklig. Lycklig över att vara jag, över att leva, över min tillvaro. Som sagt, saker kunde inte vara bättre just nu, det här passar mig perfekt. Det här är mitt liv.
Jag springer runt på lyckorus just nu, och jag har verkligen inte en aning om varför. På morgnarna när jag vaknar är jag tröttare och snuvigare varje dag, men samtidigt så finns det något underbart inom mig som höjer min energi och som gör mig fulländad. Jag är glad över att jag är såhär stark och lycklig ensam. För en dag, då jag ändrar åsikt då skulle livet kunna bli ultimat. Men just nu är jag kär i att inte vara kär.
Jag ser alla runtomkring mig vara nere och höstdeprimerade, jag är nog helt tvärtemot. Jag gillar hösten. Älskar höstens färger, höstens lukter, löven som fladdrar runt och hamnar överallt, mörka friska kvällar, och bara tanken på att vintern och snön är nära. Ja, hösten måste nästan vara näst bäst efter vintern. Ska försöka sprida lite av min höstglädje till alla där ute som har det jobbigt den här tiden på året. Jag har så mycket av den så jag kan dela med mig.
Nu ska jag fortsätta med mitt liv för en stund. Måste ju plugga en hel del nu. Studier på 200% och jobb på 50%, det kommer bli hårt, men det får väl gå. Det är ju trots allt bara några månader. Blir spännande, får se om jag klarar det och samtidigt kan hålla mina resultat. Presterar ju trots allt ganska bra just nu. Även de proven jag har struntat i har gått bra, kanske ska börja ta tillvara på min kunskap och lägga ner någon minut för då kan jag springa ut med superresultat när allt är slut. Nej, nu gott folk så fortsätter mitt liv.


I'm only gonna break your heart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0