Bullar

Skulle slå på stort idag och baka bullar. Sprang ner till Ica för att köpa alla ingredienser jag behövde, går hem och börjar baka. Ganska fort insåg jag att jag hade glömt bullformar, Skitsamma tänkte jag, jag hittade ju en förpackning knallgröna muffinsformar, dom fick duga!
Mitt i allt bakande så skötte jag även tvätten och tvättstugan. Och virrig och upptagen som jag är inser jag att jag har glömt att köpa pärlsocker.
Sprang ner till affären igen för att köpa lite socker.
Hem, en tredjedel av satsen blir kanelbullar, en tredjedel vaniljbullar och sista tredjedelen päronmarsipanbullar.
Lite mer virrig och upptagen som jag är, så får alla tre plåtar stå i ugnen lite för länge. Bullarna blev inte brända, men däremot lite bruna. Upptagen i telefon glömmer jag även att ha på pärlsockret innan jag ställer in bullarna i ugnen.
Pärlsockret som jag gick extra till affären för att ha.

Jaja, dom blev okej ändå. R tryckte i sig 5 stycken, så så illa kan dom inte ha smakat. Själv testade jag bara päronnarsipanbullarna, vilka smakade lite mysko. Tror det mest beror på att jag inte alls tycker om päronmarsipanen. Men det dög.

Nu är jag 50 bullar rikare, så imorgon blir det massa bullkalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0