Hysteri

Folk är som tokiga överallt. Väder hit, väder dit. Kyla, vind, regn, snö, halka.
Vart är snön undrar jag då? Jag har inte sett en enda snöflinga här. Inte ens när alla andra runt om Skoghall har påstått att det faller några flingor.
Jag vill ha snö! Massvis med snö! Så fort snön börjar falla här, hemma på Skoghall, så kommer jag flyga ut och leka som en liten unge. Jag kommer vara överlycklig! Synd bara att jag inte har en bil som man kan vara ute och leka med.

Tack och lov så fick jag ju i alla fall se lite snö på vägen till Karlskoga häromdagen. Jag kan leva på det ett litet tag, men snart vill jag också ha riktig snö.

Och det här är det sista jag tänker säga om vädret, alla har varit helt hysteriska den senaste veckan. Jag får panik på hur Facebook dom senaste dagarna har gått från att ha hyfsad väderkoll till att enbart ha väderleksuppdateringar. Jag pallar inte.
Men jag kan ju heller inte vara utanför och inte nämna det. Så, gjort.


Nu blir det onsdagsmys med dart och Thornton - van Gerwen! Go MvG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0