Frys

Både syster och fars frys behövde bantas lite idag under flytten för att kunna dela utrymme, så därför fick jag överta dessa kilon mat. Har spenderat den senaste stunden att möblera om i min egen minimala frys för att få plats med allt. Och jag inser kanske att jag har lite psykiska problem när det största frysfacket (har 2,5 fack) är fullt av kantareller. Enbart kantareller! Jag har alltid vetat att jag är tokig i kantareller, men när över en tredjedel av all min mat består av det, och jag fortfarande år för snål för att tillaga det (jag vill ju spara dom så länge som möjligt, och lyxa till det vid enbart speciella tillfällen), då kanske jag borde söka hjälp?
Det andra frysfacket innehåller nästan bara olika sorters fisk, och det tredje (det halva) grönsaker, kött och bröd. Villa vanor jag har.
Tack till far och till syster som skänkte mig mer fisk, mer svamp, lite kött, kalkon och massa annat mumsigt!

Nu ska jag efter en heldag med syster, packandes, flyttandes, städandes och kalasandes ta mig en dusch (jag luktar äckligt), tända ett par partylite, mysa ner mig i soffan och sedan fortsätta med mitt nya beroende.


Puss mina vackra vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0