Beslutsångest

Vad vill jag göra med mitt liv?
Vart vill jag leva?
Vad vill jag jobba med?
Vad är viktigast, jobbet eller platsen?
Vart kan jag tänka mig att flytta?
Vill jag lämna Värmland?
Vill jag absolut jobba med flyg?
Vill jag plugga?
Vad vill jag plugga? 
Vill jag flytta? 
Vill jag ha ett "vanligt" jobb?
Vill jag ha ett resejobb?
Vill jag kontrakta? 
Vill jag vara fast anställd?
Vad tusan vill jag?
 
Jag kan verkligen inte bestämma mig, vad jag ska göra, hur jag ska göra, när jag ska göra det. Jag älskar flygplan, det finns det ingen tvekan om. Jag älskar att jobba med dom, miljön runt flygplan, hangarerna, lukterna, smutsen, människorna, verktygen, krångel, att ligga ute, allt runtomkring, verkligen allt. 
Men jag älskar att bo hemma i Sverige, jag älskar att ha nära till min familj och mina vänner, min lägenhet, mitt liv här hemma, naturen, miljön, folket, dialekten (även ifall jag avskyr den ibland också), mina intressen, känslan jag får i hela kroppen när jag har varit borta länge och kommer hem till Skoghall igen. Jag älskar att komma in genom dörren och se mig själv i varje liten detalj i mitt hem, att kunna gå hem till min mor på 10 minuter och bli ompysslad, att stå och titta ut genom fönstret och se alla underbara människor och ting. Jag älskar att bara vara, en del av samhället, en del av kulturen här, en del av den lilla folkskaran vi är, en del av Skoghall. 
 
Så vad väger tyngst i mitt hjärta?
Flygplan kontra hemma? 
Hur långt är jag beredd att röra mig för ett jobb?
Vad skulle kunna stimulera mig lika mycket som ett flygmekjobb?
Skulle jag palla att plugga 4 år till? 
Vart skulle jag plugga?
 
Jag måste bestämma mig snart, men hur? Hur ska jag någonsin kunna veta vad jag vill? Hur kommer jag någosin kunna leva med beslutet jag tar? Antingen lämnar jag mina älskade nära, eller så lämnar jag min passion. 
 
HUR? 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är ett svårt val med vad man vill göra av livet men måste ett beslut vara för alltid? Vad sägs som att börja plugga och kolla om det är någonting för dig? Eller Jobba på traktamente och sen om du lessnar kan du hitta på något annat då? =)

Svar: Nej det är klart att beslutet inte måste vara för alltid, men jag vill kunna bestämma mig för ett par år i alla fall :PJag har övervägt pluggandet, men ska jag plugga så blir det antingen civil- eller högskoleingenjör, vilket är många år.
Har varit ute på flera olika traktamenten, det är kul för stunden. :P
Jordan

2012-10-03 @ 15:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0