Klumpig

Ibland så har man alldeles för bråttom här i livet, eller helt enkelt glömmer bort att tänka till innan man handlar. Detta har börjat hända mig ganska ofta faktiskt, vilket nästan alltid slutar på något galet hysteriskt vis. Ibland önskar jag faktiskt att jag hade kameraövervakning på mig själv dygnet runt, för jisses vilka skratt man kunde få ut av det.

Som ikväll, jag som är hyfsat hängig på grund av öronen och på grund av dom tilltagande yrsel, bestämde mig för att sitta på soffan och slappa ikväll. Jag har under tidigare veckor varit ute och promenerat väldigt mycket, såpass mycket att jag har fullt med skavsår på fötterna. Mellan 3-6 blåsor på varje fot. Så idag när jag faktiskt bestämde mig för att sitts still tänkte jag att det kan vara bra att behandla dom lite. Stoppade ner fötterna (en och en) i en balja, med massa varmt vatten och skum, för att sedan smörja in dom med väldoftande lotion och lägga upp bena på en kudde medan jag tittade på darten.
Efter en stund blev jag tydligen kissnödig, reser mig upp på mattan, kliver ut på parkettgolvet, och vips så glider foten/benet iväg som på bambi på hal is, ner i golvet åker jag och lyckas nästan riva bokhyllan över mig. Tack och lov gick det hyfsat bra, och jag lyckades hålla fotleder hela. Men att glömma bort att man precis har kladdat fötterna fulla, är ju inte sådär rutinerat kanske.


Nej, nu blir det sängläge med högläge för huvud, en liten dejt med herr Kepler innan herr Blund (förhoppningsvis) kommer på besök.

Puss, smöla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0