Besatt

Jag råkade skicka ett sms till mor (som egentligen skulle till syrran) om BB produktionens tabbe ("artikeln" om att Camilla åker ut ikväll, flera timmar innan utröstningen), och mor skickar ett sms tillbaka och frågar om jag är besatt av BB.
För min del så spelar inte själva BB så stor roll. Visst jag kollar väl de flesta avsnitten, men det riktiga intresset ligger egentligen i alla forum, deras hemsida och facebooksida. Att studera och följa andra människors beteenden och missöden.
För det första så kvittar det vad som händer. Först gnäller majoriteten på att det var så mycket bättre förra året, och ber produktionen om att köra repriser på förra året, när dessa repriser i uppdrag, m.m väl kommer så gnäller istället majoriteten om att det är för tråkigt för att dom härmar förra året för mycket. Jag har absolut ingen åsikt om detta då jag inte minns senaste gången jag faktiskt kollade på det.
Det här är ändå det mildaste som händer på alla forum, det är ju när deras olika åsikter kommer in som det börjar att hetta till. Det är i stort sett samma personer som spammar om och om igen om vem som ska vinna. Och när man tycker olika är det väldigt vanligt att man kör med personangrepp, både på personen med annan åsikt och deltagarna. Även en hel den dödshot har jag kunnat se delats ut till deltagarna i huset (detta hoppas jag faktiskt produktionen anmäler, för vissa personer är riktigt sjuka som sitter där och skriver).
Det som jAg först tyckte var spännande med allt detta var att se hur folk kunde ha så olika uppfattningar om deltagarna, det är ju trots allt samma program dom tittar på. Vissa av deltagarna har ju alltså ett stöd från ett visst kön i en viss åldersgrupp. Detta stämmer inte på alla i dessa forum eller på alla deltagare. Vissa märks det även på i deras personligheter, vilka dom stöttar. Man kan se det av att bara följa någons kommentarer ett fåtal tillfällen för att förstå att dom är lika egotrippade som sin BB-idol.
Det är verkligen sjukt hur mycket man kan tyda av en människa i text, väldigt intressant för den delen också!
För att fortsätta med forumena så är ju spekulationerna om alla deltagarna helt otroliga. Nu tar jag flera var för sig:
Camilla Jacobsen: bordellmamma, visst har hon pratat om eskort, men det finns så mycket roliga spekulationer i allt.
Annica Englund: förlovad x2 alltså med två samtidigt, det här låter jag vara osagt om då jag anser att hennes sida måste höras först.
Petronella: sparade bajs under sängen och var allmänt knäpp
Amandus: rykten om att han Sverigedemokrat, men även var med i Ung Vänster, tycker det är konstigt att två så olika extrema partier skulle fångat honom
Lars: spekulationer i om han trollar eller inte, att han inte är vegan, för hans polare trollade i farmen eller vad det var
Hanna R: rykten säger att hon är kass i sängen och luktar illa både lite här och där
Sipan: ska tydligen ha varit dömd ett x-antal gånger för både misshandel och narkotikainnehav, en gång såg jag i tidningen, frågan är om dom andra gångerna stämmer
Joe: herregud, här finns det många spekulationer i om vem som är hans far (varför ens försöka starta något om detta, tror nog dom har koll själva i familjen)
Hanna W: behöver vi inte säga så mycket om, hon fixar alla rykten själv
Rodney: det finns inte så mycket rykten/historier om Rodney, mest bara påhopp
Marcelo: flickvän innan han gick in i huset, samt att han var extremt mobbad i skolan
Det finns så mycket om alla deltagarna så det är helt sjukt, och bara så alla vet är inte det här mina åsikter eller mina spekulationer!

Det är både intressant och lärorikt att följa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0