Vardagsrumsgolv

Jag vann! Golvet är på plats, även "småbitarna" som var sådär lagom roliga att såga. Och det ser bra ut! Testade även med listen tryckt mot väggen och det är helt klart ett mycket väl godkänt arbete från min sida. Så jäkla gött! Jag vann över denna lägenhet ännu en gång.
Nu vet jag dessutom hur man lägger golv. Vad man ska göra och vad man inte ska göra.
Hurra för mig, jag är en bra tjej!
Jag är tusen gånger bättre än dårarna som byggt huset i alla fall. För dom har ju aldrig varit i närheten av en måttstock! Möjligt att dom missade alla mattelektioner i skolan också.
Känns i alla fall bra att mitt ojämna rum har golv överallt, och jag gjorde dessutom allting själv denna gång.
Det är inte så jättesvårt om man väl slipper dryga kanter (som jag hade i stort sett hela tiden) däremot är det satans drygt att hålla på och krångla med det. Rygg, knän och fotleder ( fotleder i mitt fall i alla fall) säger nu stopp.
Så för min del blir det nu några vändor upp till vinden och sedan matlagning, samt dusch.

Vilken himla bra dag idag blev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0