Tandläkare

Idag lyckades jag ta mig till tandläkaren på rätt dag. Slösade bort en timme igår. Men idag fick jag i alla fall komma in.
Jag trodde helt seriöst att besöket skulle ruinera mig. Men det va tokbilligt om jag ska vara ärlig. Dock ett hål, mellan två tänder, så hade jag skött min tandtrådning så hade jag klarat mig från det!
Dessutom fick jag en polering av framtänderna och mina bruna fläck samt kanten från senaste plastningen är borta från tanden. Bara den grejen va helt klart värt besväret att gå dit.
Dock till dom mest tråkiga nyheterna. Att sätta in stifttänder på mig (byta ut mina utslagna och rotfyllda tänder) kommer antagligen bli väldigt komplicerat och extremt dyrt då det är för trångt.
Jag har tänkt på det mycket nu den senaste tiden att jag verkligen vill spara ihop pengar och göra det. Men som sagt, det verkar inte längre möjligt. Så fläckiga och snea tänder för resten av mitt liv känns ganska tragiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0