Suzuki

Har varit och hjälpt mina kära farmor att fixa bilen idag. Det va väl inget mekaniskt vi gjorde, men vi snyggade till den rätt ordentligt!
Han fick sig en ordentlig tvätt, dammsugning, nya mattor som jag klippte till, oljan och alla vätskor kollade, påfyllning av spolarvätska samt tryck i däcken påfyllt. Så nu rullar den gode ett bra tag till!
Farmor imponerar lite på mig, för hon kan inte kolla trycket i däckena själv, heller inte oljan. Men nog står hon i sommarstugan och slipar bort rost och behandlar bilen. Ja hon är riktigt go hon!
Som tack fick jag mat, köttbullar, mos och smörstekta kantareller. Jäklar så gott det var. Åt mig så mätt så jag inte kunde gå.
Dessutom åkte vi runt till massa möbelaffärer, och jag har troligtvis hittat soffan jag vill ha!
Imorgon kommer kära farmor hit och ska dola och hålla mig sällskap när aug lägger golv. Jag har det allt jäkligt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0