Brandvarnare

Brandlarmet tjöt igång för fullt tidigare ikväll. Ross flyger upp och springer ut i köket och börjar vifta upp i taket. Jag som visste att brandvarnaren ligger nånstans (då jag inte har något att fästa den i i taket) kommer inte ihåg vart den ligger. Till slut hittar jag den inlindad i en handduk på spisen. Inte så konstigt att den tjuter igång när Ross håller på att värma pizza i ugnen..
När allt är över och brandvarnaren är tyst och vi har satt oss igen så ska Ross gå och ta ut sin pizza. Jag ligger i sängen och kollar på film när jag plötsligt hör massa bankande. Pizzan hade bränt fast i plåten och Ross försökte få loss den genom att slå plåten hårt i golvet. Uppenbarligen lyckades han inte.
Däremot är nog mina grannar ganska frustrerade på oss nu, med tanke på att brandvarnaren tjöt hur högt som helst, vi sprang runt som dårar och skrek till varandra för att försöka överrösta brandvarnaren, sedan allt dunkande i golvet. Hujedamej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0