Vinst

Sverige vann mot Frankrike idag och kan lämna EM 2012 med huvudena högt (till viss del i alla fall).
Efter hur dom spelade emellanåt idag så förtjänar dom verkligen att vinna den här matchen. Idag var dom det bättre laget. Jag stör mig dock på att "experterna" säger att det har varit fokus som har fattas i tidigare matcher. Jag tror inte ett skit på det om jag ska vara helt ärlig. Sverige hade ingenting att förlora idag, dom var redan ute. Idag spelade dom fotboll utan krav, idag spelade med glädje (för att välja ett lite opassande ord).
Jag blir så jäkla förbannad på hur nästan hela svenska folket, som ska vara dom som stöttar mest, sitter och klankar ner på spelare, ledare och ledning efter matcherna mot både Ukraina och England. Svenskarna måste vara något av dom värsta fotbollsfansen som finns. Det gör mig riktigt sur när folk sitter hemma i soffan och önskar och hejar tills något dåligt/mindre bra sker. Då tvärvänder attityden direkt och svenska landslaget och dess ledning är totalt värdelösa. Hur tusan kan man sitta som supporter att yttra sig på dessa sett? Folk har riktigt svårt i Sverige att inse att fotbollsspelare är mänskliga och kan ha dålig dagar dom också.
Och för er korkade idioter som inte har fattat att Sverige inte är en "stor" nation inom fotboll borde sluta kolla.

Svenska landslaget har många gånger överraskat, och spelat sig till slutspel. Dom har spelat för hela svenska folket, och vunnit matcher som dom egentligen borde ha varit helt utspelade i. Sedan sitter alla jäkla supporter och väntar sig samma stordåd om och om igen. Nej, man borde inte få kalla sig supporter eller vara intresserad av fotboll om man inte kan ta en landslagsförlust utan att tracka ner på alla inblandade.
Svenska supporter är så jäkla gnälliga och giriga så det är snuskigt. Först tror dom att nu jävlar, nu kan dom lyckas, för att sedan trycka ner hela laget. I år har det dessutom varit extremt mycket personangrepp också.
Titta bara på dom irländska supportrarna, dom applåderar fram sitt lag efter en storförlust! Det skulle aldrig hända i Sverige. Här ser vi bara fel och förväntar oss så mycket mer.
Jag skäms, inte för att Sverige förlorar, utan för att svenska folket är så äckliga, rent ut sagt.

Detta gäller ju absolut inte alla supportrar, och jag kände verkligen glädje i hela kroppen för alla dom som rest iväg för att se EM och står på läktaren och sjunger svenska nationalsången mitt under matchen för att sedan få se Sverige vinna! Det glädjer mig verkligen, och dessa supportrar förtjänar också en vinst och även en hyllning från spelarna.

Jag är superglad över vinsten. Men jag hade hoppats på en förlust. Enbart för att stor del av fotbollssverige nu "förväntar" sig fler vinster, mer storspel. Nu är pressen tillbaka på laget. "Kan man slå Frankrike, då borde man gå längre i nästa mästerskap."


Varför kan man inte bara glädjas och njuta av sporten? Varför måste man håna, hata och sedan förvänta sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0