Örebro

Imorgon far jag till Örebro och förhoppningsvis köper mig en bil. Det är en Ford Focus (och jag vet att alla tycker det är en skitbil, men jag tycker den har fantastisk väghållning och är mycket trevlig att köra, den går dessutom jäkligt billigt). Den här är dessutom en diesel i min prisklass så ikväll ska lån och försäkring kollas upp för ett eventuellt bilköp!
Så blir det köp imorgon så slipper jag ha ångest för att jag inte köpte Tommys bil (hans hade större motor, hade gått 2500 mil mindre, men han skulle ha 30000 mer för den) för tusan vilken ångest jag hade häromdagen att jag inte köpte den. Underbar bil att köra, så är det faktiskt!
Och jag vet att dom rostar, ska behandla den om jag köper den, jag vet att bakluckan är skit, men ganska enkelt fixat det också om det händer. Har även hört att generatorerna gärna ryker på dom ibland, men förhoppningsvis inte på denna... Peppar, peppar!

Är dock lite nojig, med tanke på motorn, endast 1,6 och på en kombi känns det lite klent. Men förhoppningsvis så är det helt okej. Det är trots allt en diesel med bra moment så det borde funka...

Synd bara att en försäkring kommer kosta mig 10000 om året...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0