Svängningar

Att en sådan bra dag kunde svänga om och bli till massa småproblem och deppighet. För att sedan vända om till helt okej.
Min Opel ger mig mer problem och huvudvärk. Nu funkar i alla fall värmen och batteriet är nästan okej. Men vindrutetorkarna har gjort sitt (troligtvis på grund av irländarna som tror att de är till för att skrapa bort is med) och man ser inte annat än massa flammor i rutan. Fixade det genom att tvätta rutan, men det vill ju gärna regna eller skvätta massa från andra bilar nu när det smälter ute så rutan är ju skit typ så fort man gjort rent. Och nu efter jobbet när jag parkerade bilen tyckte jag att det va konstigt att stereon fortsatte att spela när jag drog ur nyckel ur tändningen och jag försöker stoppa in nyckeln igen och det går inte. För tändningen har hängt sig. Efter massa pillande med massa vassa saker i mörkret lyckades jag i alla fall få in nyckeln och stänga av tändningen ordentligt, men det går trögt. Har inte lust att ha tändningen på i en bil som redan har superkasst batteri. Förhoppningsvis så får jag in nyckeln imorgon (testade att köra in och ut ett par gånger och det kärvar rätt ordentligt där inne). Så länge bilen håller tills söndag kväll så är väl jag nöjd, för då gör jag min sista tur i den!
Och om jag någonsin funderar på att köpa Opel, kan någon snälla stoppa mig från att begå mitt livs misstag!?

Dusch och puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0