Opel

Eftersom jag varit krasslig de senaste dagarna kändes det skönt att få sluta tidigt i natt. De flesta sv oss stod på rad och skrapade bilarna. Alla åkte och kvar satt jag och försökte desperat att skrapa insidan på vindrutan ren. Efter att jag lyckats få två små kilhål så bestämmer jag mig för att åka och låta värmen tina upp resten.
Dock inser jag efter någon kilometer att värmen är typ helt obefintlig, och det blåser svinkallt på mig och i hela bilen. Bestämmer mig för att stänga av värmen, det går ju att sitta där i kylan. Efter en halvminut så är mina två kilhål igen immade istället. På med kylan igen. Försöker varva bilen varm (ja, jag vet, rusa aldrig en diesel, men jag hade inte mycket val). Hjälper inte, får stanna bilen och kliva ut för att värma mig utomhus (och komma bort från kallblåset) i minus jävla 12 grader!
Hur tusan är det ens möjligt att minus 12 kan kännas varmt?
Jag är så frusen så jag tvingar in mig i bilen för att köra till Rosersberg och ta en riktigt varm dusch. Och ju mer jag kör, ju mer börjar insidan av vindrutan frysa på igen. Jag får verkligen tacka högre makter för att jag har kört den sträckan såpass många gånger så att det sitter ryggmärgen, för att se vart man körde var praktiskt taget omöjligt.

Det är inte så att jag gnäller nu, har bara insett att den där Astran jag funderade på att köpa kommer aldrig hamna i min ägo. Nejdu, i min ägo kommer det då aldrig finnas Opel!

P.S om det nu är så att varmvattnet är slut här, ja då kommer jag att gnälla!
Tack och adjö!
D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0