Tyskland

Efter nästan en dygn i Tyskland efter nästan tolv timmars resande (flyget var försenat, och det är ju tydligen helt omöjligt att ta tåget till Stockholm) så börjar jag trivas ganska bra! 
 
Bara vetskapen att jag snart kommer smeka en stor och fin A380 gör att min flygkåta del av mig aldrig vill lämna stället. Det kommer förhoppningsvis imorgon. Idag har jag i alla fall stått och kollat på tailen hela dagen. Måste säga att det är en väldigt vacker flygplansrumpa! 
 
Dock vet jag inte vad som hände idag, helt dött var det i hangarerna, och allt för mycket väntetid. Förhoppningsvis blir det mycket bättre imorgon då rätt flygplan står på rätt ställe, och det finns möjlighet att jobba. 
Bara av att resa hit kände jag att jag har verkligen saknat konraktandet. Exakt sex månader sedan jag var iväg. Det är helt galet. 
Saknaden av flygplan, flygplansfolk, skitiga händer, resande, och allt annat som hör till, var något helt otroligt. Trodde faktiskt inte att man kunde känna sådan lättnad och glädje av att åka och jobba. Men så är det. 
Dessutom är det ett helt fantastiskt umgänge i den hhär branschen. 
Hur stor är chansen att en gammal vän (från England) kör förbi mig på motorcykel, vänder och stannar och pratar, som man inte har sett på 1,5 år? I Frankfurt av alla ställen dessutom. 
Man blir helt enkelt glad. Alla dessa fantastiska upplevelser, människor, och speciellt flygplan. Just i detta nu kan jag verkligen känna att jag gjorde helt rätt val som flyttade till Västerås för att plugga. 
 
 
Mer Tysklandsuppdateringar kommer. Har dessutom, kanske (med stora bokstäver), lyckats näsla in mig på ett framtida kontrakt med en mycket väl godkänd lön (det är inget aktuellt än, men om det blir av står jag högt upp på listan).
Så tack för ett bra första dygn Tyskland! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0