Tempelriddare

Verkar vara dagens hot topic. Eller Knights Templar som orden också kallas.
Tidigare idag bestämde jag mig för att kolla upp detta lite mer, och läste på massa informationssidor, olika forum och olika artiklar.
Jag vet inte om jag tror på att det finns en order, men helt klart så finns det dårar därute son tror sig tillhöra denna order.
Det som förvånar mig mest (och faktiskt gör mig riktigt förbannad) är att det finns folk därute (vanliga svenskar) som seriöst försöker komma i kontakt med denna order och som även hyllar Breiviks terrordåd.
Jag förstår verkligen inte med min hjärna att det finns folk som vill upprepa det Breivik gjorde?
Många av ställena där jag läste var det folk som redan i höstas försökte gå med i en anti-islamska, superkristliga grupper.

Hur kan man efter att varit soppas nära (svenskar och norrmän till största del) en sådan hemsk händelse och sett alla konsekvenser, all sorg det har skapat, och faktiskt helt genuint hylla detta?
Mänskligheten är ju på väg utför med stormsteg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0